Nombre de documents archivés : 5.
Lachapelle, Julie; Roy-Vallières, Maude; Bigras, Nathalie; Lemay, Lise et Bouchard, Caroline (2023). « InCLASS factorial validity: what it entails for research conducted in Quebec on child engagement » (American Educational Research Association Annual Meeting, Chicago, États-Unis, 13-16 avril 2023)
Roy-Vallières, Maude; Charron, Annie et Bigras, Nathalie (2021). « Assessing structural and interaction quality in Quebec’s 4-year-old preschools and childcare centers to enhance quality : A comparative study » (EECERA Online Festival 2021, Virtuel, 2021)
Roy-Vallières, Maude; Bigras, Nathalie; Charron, Annie; Bouchard, Caroline; Gagné, Andréanne et Dessus, Philippe (2021). « Profiles of teacher-child interaction quality in groups of three-year-old children in Quebec and France [Communication par affiche]. ». Conference, 2021 SRCD Virtual Biennial Meeting., Virtuel, Virtuel, 2021, avril.
Roy-Vallières, Maude (2023). « Composantes de la qualité structurelle et des interactions dans des groupes d'enfants de 4 ans fréquentant des maternelles et des centres de la petite enfance » Thèse. Montréal (Québec, Canada), Université du Québec à Montréal, Doctorat en éducation.
Roy-Vallières, Maude (2020). « Effets d'une séquence d'écriture collaborative sur l'apprentissage du lexique au 3e cycle du primaire » Mémoire. Montréal (Québec, Canada), Université du Québec à Montréal, Maîtrise en didactique des langues.