Nombre de documents archivés : 3.
Lajoie, Caroline; Mangiante-Orsola, Christine; Masselot, Pascale; Tempier, Frédérick et Winder Guille-Biel, Claire (2018). « Former à aider un élève en mathématiques: une étude des potentialités d’un scénario de formation basé sur un jeu de rôles ». Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education.
Maheux, Jean-François et Lajoie, Caroline (2011). « Improvisation in Teaching and Teacher Education ». Complicity: An International Journal of Complexity and Education, 8(2), pp. 86-92.
Maheux, Jean-François et Lajoie, Caroline (2013). « RICHNESS AND COMPLEXITY OF TEACHING DIVISION: PROSPECTIVE ELEMENTARY TEACHERS'ROLEPLAYING ON A DIVISION WITH REMAINDER », dans Proceedings of the Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8) (Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Manavgat-Side, Antalya - Turkey, 6-10 February 2013), sous la dir. de Ubuz, Behiye; Haser, Çiğdem et Mariotti, Maria Alessandra. Ankara, Turkey, Middle East Technical University, pp. 3155-3164.