Barry, Souleymane; Saboya, Mireille; Corriveau, Claudia; Bednarz, Nadine et Maheux, Jean-François
(2012).
« DÉFIS ET ENJEUX DE LA DÉMARCHE DE RECHERCHE COLLABORATIVE EN DIDACTIQUE DES MATHÉMATIQUES », dans Actes de la 16ième école d’été de didactique des mathématiques (Questions vives en didactique des mathématiques : problèmes de la profession d’enseignant, rôle du langage, Carcassonne, 21 au 28 août 2011), sous la dir. de Bronner, A.; Bulf, C.; Castela, C.; Georget, J.P.; Larguier, M.; Pedemonte, B.; Pressiat, A. et Roditi, É..
Grenoble, La Pensée Sauvage, pp. 447-482.
Fichier(s) associé(s) à ce document :
Résumé
Collaborative research is an emergent process where research is conducted “with” teachers, instead of being “on” or “about” them. Participants in this workshop had the opportunity to experience the stakes, the aims and challenges of collaborative research along the typical “moments” of the approach: co-situation, co-operation and co-production. Focusing on the process itself, participants appreciated how the research object is negotiated, how the research concretely take place between teachers and researchers, and how data produced in/by these exchanges is worked on.