Harnad, Stevan (2005). « To Cognize is to Categorize: Cognition is Categorization », dans Handbook of Categorization, sous la dir. de Cohen, Henri et Lefebvre, Claire. A, Elsevier.
Fichier(s) associé(s) à ce document :
HTML
Télécharger (148kB) |
||
Doc
Télécharger (158kB) |
||
Autre
Télécharger (2MB) |
||
|
PDF
Télécharger (419kB) |
Résumé
We organisms are sensorimotor systems. The things in the world come in contact with our sensory surfaces, and we interact with them based on what that sensorimotor contact “affords
Type: | Chapitre de livre |
---|---|
Mots-clés ou Sujets: | abstraction, affordances, categorical perception, categorization, cognition, discrimination, explcit learning, grounding, implicit learning, invariants, language, reinforcement learning, sensorimotor systems, supervised learning, unsupervised learning |
Unité d'appartenance: | Faculté des sciences humaines > Département de psychologie Instituts > Institut d'études internationales de Montréal (IEIM) |
Déposé par: | Stevan Harnad |
Date de dépôt: | 22 oct. 2007 |
Dernière modification: | 01 nov. 2014 02:03 |
Adresse URL : | http://archipel.uqam.ca/id/eprint/394 |
Modifier les métadonnées (propriétaire du document) |
Statistiques |