Nombre de documents archivés : 9.
Dion, Julie; Bigras, Nathalie; Paquette, Alexandra et Brunet, Élizabeth (2021). Évaluation de l’implantation de l’approche éducative de la Halte-garderie du cœur au Département des Techniques d’éducation à l’enfance du Cégep de Saint-Hyacinthe.. Université du Québec à Montréal, Département Des Techniques D’éducation à L’enfance Cégep de Saint-Hyacinthe, 125 p.
Hanan, Precilia; Bigras, Nathalie et Gagné, Andréanne (2021). « The Effects of a Child’s Gender and First Language on the Latent Profiles Emerging from the inCLASS ». Conference, 2021 SRCD Virtual Biennial Meeting., Virtuel, Virtuel, avril, 2021.
Hanan, Precilia; Bigras, Nathalie et Gagné, Andréanne (2021). « The Latent Profiles Emerging from the Individualized Classroom Assessment Scoring System: A Cultural Perspective ». Conference, American Educational Research Association annual meeting, Virtuel, Virtuel, avril, 2021.
Lemay, Lise; Cantin, Gilles; Lemire, Julie; Hayotte, Paul, G.; Bigras, Nathalie et Bouchard, Caroline (2021). « Canadian French Classroom Assessment Scoring System Infant, Toddler and Pre-K tools : A pilot project ». Conference, 2021 SRCD Virtual Biennial Meeting., Virtuel, Virtuel, avril, 2021.
Pinel, Julie; Lemay, Lise et Bigras, Nathalie (2021). « Gender Stereotypes and Child Engagement in Early Childhood Education ». Conference, American Educational Research Association annual meeting, Virtuel, Virtuel, avril, 2021.
Proulx, Nancy; Bigras, Nathalie et Lemay, Lise (2021). « Could Piklerian approach support the quality of interactions in early childhood? » (EECERA Online Festival 2021, Virtuel, 2021)
Roy-Vallières, Maude; Bigras, Nathalie; Charron, Annie; Bouchard, Caroline; Gagné, Andréanne et Dessus, Philippe (2021). « Profiles of teacher-child interaction quality in groups of three-year-old children in Quebec and France [Communication par affiche]. ». Conference, 2021 SRCD Virtual Biennial Meeting., Virtuel, Virtuel, 2021, avril.
Roy-Vallières, Maude; Charron, Annie et Bigras, Nathalie (2021). « Assessing structural and interaction quality in Quebec’s 4-year-old preschools and childcare centers to enhance quality : A comparative study » (EECERA Online Festival 2021, Virtuel, 2021)
St-Jean, Charlaine; April, Johanne et Bigras, Nathalie (2021). « Development of Spatial Reasoning Skills and Child-Teacher Relational Quality in Low-Income Quebecois Kindergartners [Communication par affiche] ». Conference, 2021 SRCD Virtual Biennial Meeting, Virtuel, Virtuel, avril, 2021.