Nombre de documents archivés : 13.
Bouchard, Caroline; Cantin, Gilles; Charron, Annie; Crépeau, Hélène et Lemire, Julie (2017). « La qualité des interactions en classe de maternelle 4 ans à mi-temps au Québec. ». Revue canadienne de l’éducation, 40(3), pp. 272-301.
Cantin, Gilles; Charron, Annie; Lemire, Julie et Bouchard, Caroline (2017). « Observer et soutenir la qualité des interactions en maternelle. ». Dossiers des sciences de l'éducation, 37, pp. 69-86.
Lemay, Lise; Lemire, Julie; Bigras, Nathalie; Bouchard, Caroline; Paquette, Alexandra et Laverdière, Karine (2023). « Quality of interactions offered to infants, toddlers and preschoolers in home-based childcares: an exploratory study », dans 31 st EECERA annual conference proccedings: Book of abstracts (31 st EECERA annual conference, Lisbonne, Portugal, 31 août 2023)
Lemay, Lise; Lemire, Julie; Lehrer, Joanne; Bigras, Nathalie; Paquette, Alexandra et Lespérance, Audrey (2023). « ‘Similar, but different!’ - Cross-cultural analysis of the application of the CLASS Toddler in Quebec’s home-based childcares », dans 31 st EECERA annual conference proceedings: Book of abstract (31 st EECERA annual conference, Lisbonne, Portugal, 31 août 2023)
Lemay, Lise; Bigras, Nathalie; Lemire, Julie; Paquette, Alexandra et Lespérance, Audrey (2022). « Variation in quality of interactions offered to infants, toddlers and preschoolers in homebased childcares » (International Congress of Infant Studies, Ottawa, ON, Canada, 2022)
Lemay, Lise; Cantin, Gilles; Lemire, Julie; Hayotte, Paul, G.; Bigras, Nathalie et Bouchard, Caroline (2021). « Canadian French Classroom Assessment Scoring System Infant, Toddler and Pre-K tools : A pilot project ». Conference, 2021 SRCD Virtual Biennial Meeting., Virtuel, Virtuel, avril, 2021.
Hanan, Precilia; Bigras, Nathalie; Dessus, Philippe; Bouchard, Caroline; Lemay, Lise et Lemire, Julie (2019). « Cultural Differences and Latent Profiles from the Individualized Classroom Assessment Scoring System Observational Tool (inCLASS). ». Conference, Society for Research in Child Development, Baltimore, États-Unis, mars 2019.
Bigras, Nathalie; Dessus, Philippe; Lemay, Lise; Bouchard, Caroline et Lemire, Julie (2019). « Quality of Structure and Teacher–Child Relationship: A Kindergarten–Childcare Services Comparison in Two Countries. ». Conference, Society for Research in Child Development, Baltimore, États-Unis, mars 2019.
Lemay, Lise; Cantin, Gilles; Lemire, Julie; Hayotte, Paul et Bouchard, Caroline (2017). « The reliability and validity of the quality of educators' observation and planning practices scale (QOPPS). ». Conference, 27e congrès de la European Early Childhood Education Research Association (EECERA), Bologne, Italie, août 2017.
Bigras, Nathalie; Lehrer, Joanne; Lemay, Lise; Lemire, Julie et Fournier, Roxanne (2015). « A longitudinal study of cognitive development in early childhood daycare : the role of quality and protection factors at 4-, 5- and 7-year-old. ». Conference, Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis, mars, 2015.
Bigras, Nathalie; Lemay, Lise; Lemire, Julie; Tremblay, Mélissa et Blain-Brière, Bénédicte (2013). « Parental expectations of their children's development: A validation study. ». Conference, Society for Research on Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Seattle, États-Unis, avril, 2013.
Cantin, Gilles; Bouchard, Caroline; Charron, Annie et Lemire, Julie (2011). Évaluation du programme Accès à l’école : Évaluation des effets. Centre de services préventifs à l'enfance, Université du Québec à Montréal, Département d'éducation et pédagogie, Montréal, Québec, Canada, 114 p.
Cantin, Gilles; Bouchard, Caroline; Lemire, Julie et Charron, Annie (2010). Évaluation du programme Accès à l’école : Analyse théorique et évaluation de l’implantation. Centre de services préventifs à l'enfance, Université du Québec à Montréal, Département d'éducation et pédagogie, Montréal, Québec, Canada, 164 p.