A longitudinal study of cognitive development in early childhood daycare : the role of quality and protection factors at 4-, 5- and 7-year-old.

Bigras, Nathalie; Lehrer, Joanne; Lemay, Lise; Lemire, Julie et Fournier, Roxanne (2015). « A longitudinal study of cognitive development in early childhood daycare : the role of quality and protection factors at 4-, 5- and 7-year-old. ». Conference, Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Philadelphie, États-Unis, mars, 2015.

Fichier(s) associé(s) à ce document :
[img]
Prévisualisation
PDF
Télécharger (597kB)
Type: Conférence
Mots-clés ou Sujets: Longitudinal study, Cognitive development, Childcare, Protection factors, High-quality childcare, positive child outcomes, socio-economic status (SES), social support network, Preschool and Primary Scale of Intelligence-Third edition (WPPSI-III), Weschler Intelligence Scale for Children-Fourth edition (WISC-IV), Process quality, Arizona Social Support Interview Schedule
Unité d'appartenance: Faculté des sciences de l'éducation > Équipe de recherche Qualité des contextes éducatifs de la petite enfance
Déposé par: delegation Alexandra Paquette
Date de dépôt: 22 janv. 2019 08:30
Dernière modification: 22 janv. 2019 08:30
Adresse URL : http://archipel.uqam.ca/id/eprint/12114

Statistiques

Voir les statistiques sur cinq ans...